• Let's connect

    (0 stemmen)
    School: Cambreur College

    Bedenk een communicatie systeem waarbij Hoppenbrouwers makkelijker in contact kan komen met jongeren.

    klik voor details
    /img/missing-medium.jpg
    klik voor details
     
  • Stap 1

    We hebben gebrainstormd over ideeën die goed zijn voor de communicatie opdracht. We zijn op de volgende ideeën gekomen:

     

    1.       - Een reclame maken, waar je verschillende aspecten van het bedrijf laat zien (kom werken bij de defensie soort reclame)

     

    2.       - Social media meer gebruiken, en een nieuwe feed maken die jongeren interesseert. Ook misschien een profielfoto die er meer uitspringt.

     

    3.       - Lunch/avondeten bij Hoppenbrouwers, waarbij informatie word verschaft en een rondleiding word gegeven.Daardoor kunnen de jongeren die geïnteresseerd zijn het bedrijf meteen leren kennen. 

     

    4.       - Een interessante opdracht maken dat bij het bedrijf past, dat kan verschillen van zelf maken tot administratief werk.

     

    5.       - Hoppenbrouwers zichtbaar maken. Langs bedrijven gaan waaraan Hoppenbrouwers geholpen heeft met iets maken. Dan kun je bijvoorbeeld een halve dag aanwezig zijn op dat bedrijf. En de volgende dag weer naar een ander bedrijf gaan, zodat je meer ziet van het werk van Hoppenbrouwers.

     

    6.      -  Als er een open dag van een ander bedrijf is, waar Hoppenbrouwers iets gemaakt heeft, gaan posten zodat meer mensen weten wat Hoppenbrouwers doet.

     

    7.       - Veldwerk. Als er een nieuwe bouw bezig is, mensen op het veld/bouwplaats rondleiden wat ze gaan doen.

     

    8.        - Een dag “verplicht” mee lopen met het bedrijf via school.

     

    9.        -  Met school een middag na Hoppenbrouwers gaan voor info   en kijken hoe een werkdag daar verloopt.

     

    10.       -  Mensen een dag meelopen op de bouwplaats.

     

    11.       -  Een opdracht om op school te doen wat te maken heeft.

    klik voor details
    klik voor details
  • Stap 2

    Wat interesseert kinderen van 14-20 jaar?

     

    Wij zijn zelf tussen de 14 en 16 jaar oud en zijn vooral geïnteresseerd in Social Media, sport en de meeste van ons houden wel van een uitdaging maar hierbij moet wel in de gaten gehouden worden of de werkdruk niet te hoog wordt, we zijn tenslotte nog kinderen. Wij houden ervan om ergens bezig mee te zijn wat ons nieuwsgierig maakt. Dit bedrijf heeft vooral techniek maar ook creatief en administratief werk. Dus ons idee is om jongeren aan te spreken op deze gebieden. Als je jongeren aan spreekt houd dat rekening dat jongeren een trigger nodig hebben om geïnteresseerd te raken. Pak dus een pakkende start. Als jongeren op een informatie dag komen vinden ze het vaak fijn dat er informatie te lezen is omdat deze informatie makkelijker terug te halen valt. Deze kunnen makkelijker nagelezen worden. Wij vinden het fijn om informatie op te slaan doormiddel van zelf notities te maken. Jonge mensen moeten vaak even geholpen worden met het maken van stappen die hun uit hun comfortzone nemen. Concentratie is belangrijk en dus ook kostbaar. Om deze te behouden moet er af en toe een pauze ingelast worden zodat de concentratie op een informatie dag te behouden.

    klik voor details
    klik voor details
  • Stap 3

    Enquete

    klik voor details
    /upload/5402.enquete.PNG
    klik voor details
  • Stap 4

    Uit onze vele ideeën hebben we er twee uitgekozen :

     

    1. Lunch/avondeten bij Hoppenbrouwers, waarbij informatie word verschaft en een rondleiding word gegeven. Daardoor kunnen de jongeren die geïnteresseerd zijn het bedrijf meteen leren kennen.

     

    2. Social media meer gebruiken, en een nieuwe feed maken die jongeren interesseert. Ook misschien een profielfoto die er meer uitspringt.

     

    Nadelen bij 1. We denken dat er wel mensen zullen komen, maar dat er een paar mensen/studenten het niet interessant zullen vinden dus dat ze daardoor niet zullen komen.

    Voordelen bij 1. Als er toch wel mensen komen zullen ze meteen het bedrijf gezien hebben, ze weten wat ze kunnen verwachten en zullen met genoeg informatie over het bedrijf naar huis gaan.

     

    Nadelen bij 2. Het nadeel zou kunnen zijn dat het logo van Hoppenbrouwers veranderd word op Instagram, zelf vinden wij dit niet een heel groot nadeel, maar het logo dat nu in gebruik is is wel kenmerkend voor Hoppenbrouwers

    Voordelen bij 2. Jongeren gebruiken veel social media, en als ze iets zien dat er echt uitspringt zullen ze snelle kijken op de Instagram feed.

    klik voor details
    klik voor details
  • Stap 5

    Ons idee voor Hoppenbrouwers om beter te communiceren met jongeren bestaat eigenlijk uit twee ideeën. We hebben dit gekozen omdat we zo denken dat we meer mensen aan zullen spreken, en het ene idee is groter als het andere. Als eerste idee hebben we om een lunch bij Hoppenbrouwers te organiseren, bij de lunch komt er:

    1: wat eten voor de mensen die komen.

    2: leuke opdrachten doen die interessant zullen zijn voor studenten.

    3: Als iedereen klaar is met eten, of bijna iedereen, word er een rondleiding geven door het pand, op deze manier kunnen de mensen het bedrijf een keer zien, en kijken of ze het een fijn werkomgeving vinden.

    4: Als de rondleiding klaar is word er kort, niet te lang, nog iets verteld over het bedrijf, en eigenlijk willen we dat doen met een filmpje die mensen aanspreekt. In het filmpje willen we alle aspecten van het bedrijf laten zien, en wat ze al voor projecten gedaan hebben. Deze zal wel een paar minuten duren, want zo willen we het bedrijf in het kort op een erg goede manier laten zien.

    5: En dan zullen er bij de deur bij de uitgang nog een paar informatie boekjes liggen, zodat iedereen de informatie kan onthouden, en contact op zou kunnen nemen als ze hun stage, of werk er zou willen doen. Als tweede idee hebben wij om de Instagram feed aan te passen, ik denk dat iedereen wel weet dat de jeugd van tegenwoordig best veel tijd besteed op hun telefoon, en als we dan over social media praten gebruiken we vooral Instagram. Ons idee is nu dan ook om het Instagram logo een beetje aan te passen, we willen het logo niet helemaal veranderen, maar we willen iets meer het blauw en rood naar voor laten komen.

    klik voor details
    klik voor details