onderzoeksvragen en het verslag
Onderzoeksvragen
Tigo
1: Gaan we energie opslaan of meteen gebruiken?
2: Wat voor energie gebruiken we?
Zonne-energie, waterkracht, windenergie of bewegingsenergie?
Hilde
1: Hoe werkt bewegingsenergie ?
2: Welke energie zijn duurzaam?
Lizzy
1: Wat is duurzaam?
2: Hoe gaan we de energie opwekken?
Cheryl
1: Wat vinden kinderen leuk van een speeltuin?
2: Hoeveel energie wek je op?
verslag
Speeltuin met duurzame energie
Naam docent: Sck
Vak: O en O
Voor- en achternamen van de leerling:
Tigo van Hoorn, Cheryl Keller, Hilde Pijenburg en Lizzy Dingemans
Inleverdatum: 5 juni 2018
Samenvatting
Wat staat er in het verslag.
Inleiding
Wat moet je doen in de opdracht?
Je maakt ieder 2 onderzoeksvragen, er moet een model worden gemaakt hiervoor maak je een schets daarna een werktekening en vult dan de bestellijst in en een presentatie.
Inhoudsopgave
- De verschillende onderzoeksvragen en de uitwerkingen daarvan
- Wat is ons model voor de speeltuin
- Hoe je gekomen bent tot het model en hoe het maken daarvan verlopen is
- Samenwerking
- Eindconclusie van de opdracht
Hoofdstukken
De verschillende onderzoeksvragen en de uitwerking
1. Gaan we energie opslaan of meteen gebruiken?
2. Wat voor energie gebruiken we?
3. Wat is duurzaamheid?
Duurzame energie is energie waarover de mensheid voor onbeperkte tijd beschikken en waarbij, door het gebruik ervan, het leefmilieu en de mogelijkheden voor toekomstige generaties niet worden benadeeld.
Vormen van duurzame energie zijn bijvoorbeeld zonne-energie, windenergie en aardwarmte.
4. Hoe gaan we de energie opwekken?
5. Wat vinden kinderen leuk van een speeltuin?
6. Hoeveel energie wek je op met het model?
7.Hoe werkt bewegingsenergie ?
8.
Wat is ons model voor de speeltuin?
Ons model is een soort draaimodel.
Hoe je gekomen bent tot het model en het maken daarvan verlopen is?
We zijn gekomen op het model door afbeeldingen van speeltuin op te zoeken en te kijken wat wij leuk vinden en waar je uiteraard energie mee kan opwekken.
Hier kan je bewegingsenergie mee opwekken.
Het verloop van het model
Samenwerking
De samenwerking ging goed.
Eindconclusie van de opdracht
Wat hebben we geleerd?
We hebben geleerd om een duurzame speeltuin te maken.